torsdag 7 januari 2010

Tacomacka

Om du gjort tacogratängen och fungerar som Stajn och jag, alltså är alltid jävligt orolig att det inte ska bli tillräckligt mycket mat och gör asamycket, så har du troligtvis en hel del gratäng över. Efter att ha noga övervägt hur man bäst skulle förtära dessa rester så kom jag fram till detta förträffliga recept på Tacomacka!  

Förresten, rester, hur grymt är inte det? Alltså när vi snackar mat, inte tenta. Jag älskar att ha en härlig rest i kylen som man kan värma i kastrull, eller bara äta kall! 

Här kommer i alla fall en bildserie som illustrerar hur du går tillväga när du skall tillreda denna eminenta tacomacka.


Rosta macka och ställ som en tipi så de svalnar lite. Iuuu för mackan direkt från rosten!
Tips: Om du ska handla för att göra rätten så behöver du inte köpa Icas skogaholmsrip off, men om den är det enda du har hemma så tager man ju vad man haver så klart.
 

Bre på lite smör. Skiva på ost. Lägg på gratängrest. Kan nog med fördel värmas i micro innan, men eftersom jag inte har nån så  lät jag gratängen vara kall. Skiva på avo. Och tomat. Örtsalta och reallemona. Ta för guds skull inte fejkcitron om du är rik och har citron hemma. Eller  om du bor  i Malmö där alla grönsaker är gratis. 

Pressa med ett fast men ändå varsamt ihop mackorna. 
OBS! Glöm inte att lägga på lite nachos innan. Pressa tills det krasar. 


Ta en tugga och säg nåt i stil med "Mmmm, sjutton gummor vad mumsigt!!!!!!!!!!!!!"
Hej svej från Hemmaemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar