torsdag 7 januari 2010

Gästabud: Gottekålets segertåg genom Sverige!

Gottekålet har hittills tillagats i Göteborg, Stockholm och Malmö. Nu har turen kommit till Uppsala! Här kommer gottekålet IGEN i Kristoffers tappning.


17:57Kristoffer

nu ska jag göra gottekål med hälsotallrik

:):)

17:57Emma

åh gott. jag ska nog göra tacomackan.

17:57Kristoffer

smaksens

17:58Emma

:):)

vi kanske kan ta ett parti betapet sen?

17:58Kristoffer

absolut!

17:58Emma

AWESOME!

17:58Kristoffer

JAG SKA SLAKTA DIG

:)

17:59Emma

KÄFTEN TÖNT

*skoja*

19:07Emma

vad blev det för någonting till gottekålet?

19:17Kristoffer

jag stekte på ett par ägg, hör o häpna

19:18Emma

ja dra på trissor!

19:20Emma

åh! jag älskar tändsticksasken!

jag brukar ju vara orolig över att det ser ut som jag äter pyttesmå portioner

19:20Kristoffer

jag tycker att man måste ha med nånting som skalstock

19:21Emma

så att jag måste skriva obs jättestor tallrik

19:21Kristoffer

haha

19:21Emma

tre oliver!

19:21Kristoffer

yes

19:22Emma

det ser fint ut!

har du någon kommentar om rätten?

19:22Kristoffer

och rågmackor mer carolineost

nä, mina avocados var inte mogna än så jag ersatte med tre oliver istället och det blev en succé

Hälsningar från Hemmaemma

P.S.Om det hade varit meningen att man skulle skriva samma sak två gånger hade inte äpple C äpple V funnits. D.S.

P.S.2. Jävla CPblogspot gör inte fetstilt som jag VILL! P.S.2.

2 kommentarer:

  1. TACK Kristoffer för din medverkan!!!!!
    Allemansrätten älskar när det blir "gästabud" här på bloggen, alla vettiga är välkomna att gästblogga i vårt gästgiveri.

    Gästvänliga hälsningar från Stajn

    SvaraRadera
  2. hej allemansrätten!! igår skulle jag göra champinjonsoppa men alla champinjoner var mögliga! så det fick bli champinjonsoppa utan champinjoner. fast så la jag till lite andra ingredienser. och kanske bytte ut några vem vet. så ja här kommer receptet jag hittade på!


    RECEPT PÅ INGEN AVANCERAD SOPPA

    stekte purjolök, vitkål och färsk broccoli i stekpanna i smör, sedan bara gjorde jag soppa på det o hällde i linser

    asenkelt jättegott

    mvh maria (korros lillasyster), stort fan av er blogg

    SvaraRadera