onsdag 20 januari 2010

Landet Brunsås II

Det är skandal! Schyffert utlovade beskrivningen av hur man tillagar Skogaholmslimpa med smör och hushållsost samt ett glas O'boy på svt's hemsida, MEN INTE NÅGONSTANS GÅR DET ATT FINNA.

Det var ju det som var bra med programmet; det enda som gav inspiration. Resten, asså jag vet inte. Det handlade om vad som är svensk mat och varför svenskar är snabba på att ta till sig utländsk mat, men dom kom liksom inte längre än:

-Koldolmar är ju himla svenskt.

-Nä.

Jo, ok, en poäng hade de, och det var när de jämförde hur många Irakier och Japaner det bor i Sverige med hur många resturanger med mat från dessa länder det finns. Lite intressant var det.

(OK, jag låter rätt hård, och för att inte Therése ska övslöja mig som skenhelig så får jag väl lov att erkänna att jag skrattade en del. Till exempel när Schyffert smaka på barnmat med thaismak och sa "fy fan va starkt!". ("Thaismak"))

Jag undrar bara varför det inte strömmar in olika erbjudanden till Allemansrätten om att medverka i TV och laga alla Allemansklassiker!?!? Vad är det frågan om liksom!



/Hemmaemma

4 kommentarer:

  1. jag tycker det var för mycket "snabba klipp" i det där programmet. och för många tuffa åkningar med kameran. och så tycker jag att erik haag avbröt sin mexicanska middagsgäst alldeles för mycket, med alldeles för hög röst.
    jag tror att det varit bättre om nåra trevliga som ni hade haft tv-program!

    SvaraRadera
  2. ÅÅH Kerstin, ja åkningar med kameran och snabba klipp är för stirrigt, en vinkel räcker. Inga konstigheter, du är med och gästkockar i varje avsnitt!

    SvaraRadera
  3. Ja. Det återkommande inslaget "Kerstins specialare"!

    Öppna kanalen, here we come! Precis efter Parasit-TV, och innan kvällsbön med Jehovas!

    Han pratade ju också svenska med mexikanar'n, trots att hon sa att hon inte kunde svenska. Kan ju tyckas lite otrevligt.

    HEMMA

    SvaraRadera
  4. eller hur! inte så trevligt alltså.

    radioprogram på stockholms närradio är annars en idé! eller kombinerad stockholm-malmö, med gäst ifrån götelaborrrg.

    SvaraRadera