torsdag 21 januari 2010

Knäckemiddag

Idag äter jag "knäckemiddag". Den består, som ni nästan kan gissa er till, av knäckebröd. På knäckebrödet lägger man det man har hemma, men en klassiker som kan vara bra att ha i åtanke för en lyckad anrättning är ost. 

Om jag fick välja en rätt som den enda jag fick äta resten av mitt liv så skulle det vara ostmacka. Det slår ju aldrig fel! Jag har aldrig ätit en äcklig ostmacka, och ostmackor är BY FAR det jag ätit mest i mitt liv. 

Hur som helst. Jag ska inte berätta exakt vad jag har på mina knäckebrön idag, inte heller lägga upp något foto. Jag vill ju liksom inte hämma er inspiration! Låt den bara flöda! 

Men ta gärna en hel rund knäckebit (de må vara otympliga att förvara, men oslagbara när man ska äta knäckemiddag) och bygg upp som små landskap av pålägg, grönfoder, flott och fräscht! 

Och slutligen, som jag alltid brukar säga: OBS! GLÖM FÖRIHELVETE INTE SMÖRET!



/Hemmaemma

1 kommentar: