måndag 14 december 2009

Tävling!

Härmed utlyses Allemansrättens första tävling! Det ni kommer slita er blodiga över, det eminenta priset, innebär en inbjudan till en våffelbjudning hemma hos mig (alltså Emma)! I priset* ingår: våfflor, sylt och grädde. Kanske även en kopp kaffe. Om andan faller på kanske det även bjuds på gök** till kaffet. Självfallet utlovas trevligt sällskap. Kanske kommer jag även framföra en performance, som går ut på att jag spelar och sjunger "Candle in the wind" gång på gång på gång på gång.

Det man behöver göra för att vinna detta fantastiska pris är skriva en kort motivering till varför man ska vinna i kommentarsfältet, gärna där man berättar om sin egen speciella relation till våfflor.


*eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

**alltså sprit, inte snusk

Våfflan på bilden har inget med våfflan i priset att göra.

Lycka till!
Hemmaemma

9 kommentarer:

  1. våfflans bästa egenskap är ju att den går att variera i det oändliga, med olika pålägg för olika tillfällen, likt ett ansikte med flera ansiktsuttryck att nyttja när man så vill. versatility wtf!
    själv tycker jag givetvis bäst om de som drar åt det lite mer efterrättiga hållet, som den som beskrivs ovan!

    SvaraRadera
  2. och jag bör alltså vinna därför, för att jag absolutly love love love efterrättsvåfflan!

    SvaraRadera
  3. Jag har ju sedan länge varit en anhängare till det mer SALTA fettet men kan nu utan att skämmas påstå att de söta skatterna därute lockar mer och mer. SPECIELLT med en kopp svart guld!
    Har ju inte fått äta en våffla på MYCKET lång tid dessutom, lite pga detta men också på grund av ett osug som nu alltså har försvunnit. HELT.
    För att hedra och VATTNA denna nya upptäckt önskar jag alltså vinna detta FANTASTISKA pris!


    MEN GUD NU BLEV JAG ALLDELES TILL MIG AV SUG!!!!!!!!!!!!!!
    ÅH!

    SvaraRadera
  4. Jag borde vinna för att jag alltid har varit en anhängare till "våffla" som slangord, som i "Hit med våfflan gubben". Dessutom borde jag få hälsa på dig snart!

    SvaraRadera
  5. Jag borde vinna för att jag är gentleman nog att inte skriva något tävlingsbidrag innan den andra fotnoten kom.

    Och givetvis gillar jag våfflor! Inte bara de gräddigt frasiga utan även de vattnigt sladdriga. Och kaffe, svartare än natten (eller, ja, jag gillar ju även snukigt snabbkaffe som är mer 70-talsbrunt än nattsvart).

    SvaraRadera
  6. Hemmaemma vilken fantastisk tävlingsdebut här på bloggen, och vilka fantastiska tävlanden vi har! Kommentarsrekord! HEJA!

    SvaraRadera
  7. Som vanligt har jag ingen tävlingsinstinkt eftersom jag är ensambarn utan ger mig på förhand. Men jag vill ändå tipsa om tillbehören räkor, stekta champinjoner och spenatröra till våfflan. Det har jag ätit på våffeldagen några ggr. Hoppas att få komma på gök iaf nån ggn snart. KOOKO!

    SvaraRadera
  8. jag borde vinna en våffeldate för jag har inge hår kvar på huvudet. allt har försvunnit för jag sliter det i vånda. en vånda som dels har sin grund i en dålig uppsatsidé. en idé jag inte vill slutföra.
    jag sitter dag ut å dag in min min kala skalle å glor på min dataskärm. skriver inget. läser inget. kliar inget.
    bara glor.
    jag behöver en pickmeup. en våffelpickmeup med emma. vi kan skratta. vi kan prata prat. vi kan dricka kaffe.
    jag har en mycket öppen syn på vad som faktiskt kan läggas på våfflan. Detta gör att jag tror att denna eventuella våffeldate kan bli en känslomässigt spännande åktur även för prisgivaren.
    så final-
    jag behöver hjälp.
    jag behöver våffla.
    jag underhåller medans.
    pusspuss

    SvaraRadera
  9. Jag är, som Sibille, hänförd över mitt nyvunna sötsug. Jag har ju alltid gillat matpannkaka bättre än såna med grädde och sylt. Och alltid tyckt att det räcker med EN godis. men nu på det senaste har jag börjat köpa lite gottekaka till kaffet i skolan tillexempel. Och jag har med mig tandborste när jag går på kalas, så att jag ska kunna äta av det söta, utan att ha ont resten av kvällen. Har ju lite problem med tannsingarna, vet inte vad det är riktigt. Sköter ju dem och sådär!
    Det var längesen jag var hos dig Emma!!! En god anledning är att våffeldagen skulle kunna bli även den dagen vi startade vårt band. Förresten tycker jag att det heter båffla.
    STOR KRAM!

    SvaraRadera