söndag 20 december 2009

Brio R.I.P?

Jag var på affär'n här om dagen, allt var i sin ordning (alltså allt var svindyrt). Men sen kom jag till kassan, och vad låg inte där, om inte REAGODIS! Fasiken vad flott, tänkte jag, och kollade direkt efter datummärkningen, för att se exakt hur gammalt godiset egentligen var. Men icke, det var skitlänge kvar tills det gick ut, om godis ens kan bli för gammalt (förutom choklad, för det vet jag, för när jag var liten sparade jag på alla fina chokladbitar det där året som jag fick chokladkalender. Det var svanar och kaniner och andra gulliga djur).

Sen såg jag i alla fall en liten skylt där det stod "utgående sortiment". Nä, dra mig baklänges, tänkte jag, ska dom sluta tillverka brio? Ok, för persikorna, det är ju en godissort som skulle kunna räknas till de moderna klassikerna, men brio är ju faktiskt en tidlös klassiker.

Jag försöker ta reda på hur det egentligen ligger till, men google ger mig bara resultat som handlar om utgående modeller av barnvagnen Brio. INTE INTRESSERAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jag surfar vidare in på malacos hemsida, och inte heller där får jag någon information om att brio skulle utgå ur sortimentet. Dom skriver själva att brio är "en mycket uppskattad klassiker".

Min andra teori, om att de kanske reade ut snasket för att det skulle komma en ny påse, verkar inte heller stämma, för på hemsidan är det samma. Sen är det väl inte så länge sen påsen blev ny ändå?

Då återstår bara den tredje teorin. Någon knegare har helt enkelt gjort en aktion mot affären, och ba "Jag rear ut vad jag vill, för jag är punkare!".

/HEMMAEMMA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar