fredag 11 december 2009

Fett, fräsch, flott och fras

En fet men ändå fräsch macka, med smör, ost, avokado, tomat, lite creme fräsch, färsk basilika och en smula örtsalt. Eller "öttsalt" som Stajn skulle sagt. Jag vet, det låter konstigt för alla sötvattenspirater, men söderöver finns det horder av människor som under årens gång bortrationaliserat det rullande R:et. Vissa har ersatt det med ett "skorrande" andra i princip tagit bort det helt. Jag lägger ingen värdering i detta, jag berättar bara hur det ÄR.

Hej Josefin Svenske!

Efter fett och fräscht kommer flott och fras. Behöver jag säga mer? Äh, jag kan inte hålla mig: WIENERBRÖD!

Kan man lägga ett wienerbrö på ett tjusigare ansikte? Nä, skulle inte tro det.

I cafét på min skola har dom ett wienerbrö som är helt sjukt, jag skulle nästa vilja dra till med "syndigt". Det är sylt, pistagekräm, russin OCH snorloska. Det låter äckligt med russin i, men det är det inte. Ännu en gång säger jag bara som det är. Visst är det trevligt med människor som tar i anspråk att veta rätt!? Riktiga sanningssägare; det är väl härligt!

Hälsningar från Hemmaemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar