söndag 20 december 2009

Påans tips om vintervit lunch! YEY! Sån jävla pepp!

I kommentarsfältet till inlägget "Börkamidda" tipsade påan om en härlig, enkel, vintervit lunchrätt. Eller jag trodde inte den skulle vara härlig alls, jag trodde det skulle vara rätt äckligt faktiskt. Men eftersom jag blev så glad över lunchtipset testade jag i alla fall. Och tamefan, det var ASGOTT! En RIKTIG allemans!

Och lättare mat får man leta efter. Jag slängde ned två potatisar i en kastrull, lät koka, och på sluttampen lade jag i två ägg. Sen bara mosa ihop, hälla lite varmvatten över frysärt, och dekorera. Jag täljde också ur en avokado ur sitt skal, och la som en krispig krans i kring. Jävligt irriterande asså när man känner på en avokado och tror att man måste äta den direkt, sen när man sätter kniven i den låter det som man skär i ett äpple och man förstår direkt att man kommer behöva hämta en liten liten yxa för att få ut det götta.

Plugg och ägg med ärtgrop och avokadokrans


Receptet, tillika kommentaren:

påan sa...

hej hemmaemma och stajn!
jag käkade precis en god vintervit lunch jag vill tipsa om, för den frusne
två råvaror.
potatis och ägg. koka och mosa med smör salt och peppar. ätes till ett glas heta dansen.
tror att ärtor skulle vara gott till.
kärlek från påan


Kommentarer öht är mycket välkomna, och GÄRNA tips på mat som en kan laga!

Vintervita hälsningar från Hemmaemma!

2 kommentarer:

  1. det ska jag testa! men vad är heta dansen? det låter spännande och smarrigt. kram från kerstin.

    SvaraRadera
  2. heta dansen är det bästa teet, mate dryck, finns från forsman tea och är även krav.
    "utmärkt dagen efter" citat teförpackningen.
    krrrram /Påan

    SvaraRadera