lördag 19 december 2009

Börkamidda


När jag inte orkar laga en varmrätt äter jag hälsotallrik, hälsotallriken är hälsosam och går att variera i det oändliga. Exempel på ingredienser är:
  • Ett stekt ägg
  • Keso
  • Osthyvlad gurka
  • Inlagd gurka
  • Hummus
  • Avokado
  • Riven morot
  • Ajvar
  • Kidneybönor
  • Kikärter
  • Sockerärtor
  • Bladspenat
Det viktigaste med hälsotallriken är att röra om ordentligt så att smakerna blandas, krydda med citron och öttsalt. På bilden har jag sulat ner allt direkt i Kesoburken för att spara disk.

Vänliga hälsningar från Stajn

2 kommentarer:

  1. hej hemmaemma och stajn!
    jag käkade precis en god vintervit lunch jag vill tipsa om, för den frusne
    två råvaror.
    potatis och ägg. koka och mosa med smör salt och peppar. ätes till ett glas heta dansen.
    tror att ärtor skulle vara gott till.
    kärlek från påan

    SvaraRadera