fredag 20 november 2009

Kan det vara Italien?


Trots att det inte är säsong kokade jag ihop en tomatsås från scratch häromdagen, kanske är det säsong någon stans i världen ändå för tomaterna var röda och ganska billiga. Är det nånting som alla har ätit massor av så är det väl pasta och tomatsås, jag minns fattigmansvarianten jag och Påan dagligen kokade ihop i Växjö. Receptet på den var mycket enkelt bara att koka upp kross-tom tillsammans med gul lök (om du har tillgång till lyxvaran olja kan du fräsa löken först) häll i lite socker och vinäger, klart! Nuförtiden lagar jag dyrare än så, helst vill jag ha grädde och parmesan i.
Appropå Italien så minns jag ett avsnitt av ordjakten där en person hade kommit fram och svarat rätt på ordet, för att få sitt pris skulle han svara rätt på utslagsfrågan
-vilken är Spaniens huvudstad?
Hans svar kom efter en stunds betänketid
-kan det vara Italien?

/Stajn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar