söndag 8 november 2009

Kolla in bröna!

Jag har längtat efter att baka två bröd på en gång bara för att kunna ta foto på dem och skriva ett inlägg med titeln "kolla in bröna!". Men när jag bakade igår glömde jag bort det och gjorde bara ett bröd. Orka baka igen liksom bara för att kunna skriva ett blogginlägg! (Eller jag har ju ett brö i ugnen igen, men jag orkade inte dela upp degen.)

Direkt när jag tog brödet ur ugnen lade jag ner det i en påse och satte mig på bussen till Joanna. Där vankades nämligen Joannas och Ellens mezeafton! De hade fixat massa krubb, och så tog alla med sig saker (klassiskt knytis fast med ambitiös värd). Brödet var alltså mitt bidrag. Jag vågar nog påstå att brödet var mycket uppskattat!

Det var mängder av mat, och jag förstår inte att folk ville gå ut när man visste att det fanns så mycket gott att äta. Jag ville bara stanna inne och bli hungrig igen.

Man borde fixa knytis oftare. Konceptet är ju ett vinnande! Ett knytis som varar i dagarna tre, så man inte behöver gå där ifrån när det fortfarande finns mat på bordet. Det skär ju så i hjärtat. Tabberas, jag säger bara tabberas!

/Hemmaemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar