söndag 8 november 2009

APPROPÅ SMÅ!



Nog om mat för ett tag NU ska vi äntligen snacka smågodis! Är det något jag har ätit mycket i mitt liv så äre småsnarre och aldrig ska jag någonsin sluta rafsa i boxar och plastklädda pappkartonger. Bäst är det när priset är 3.95/hg fast om det är på bekostnad av kvalitet så betalar jag hellre 5.95/hg, Karamellkungens trista 7.90/hg är så himla ovärt, hade det inte varit för Hallonskallarna och Salta Katthuvudena hade jag typ bojkottat dom. Bäst godis brukar överlag finnas på videoaffärer tycker jag. Så vad ryms då i min drömpåse?

  • Svarta Ferarribilar
  • Svampar
  • Skolkritor
  • Alla typer av salta skallar
  • En Salmiakbalk
  • Nåra Lysemilk
  • Salta Nappar
  • Skogsbär
  • Pastellfiskar
  • PIGGE!!!
  • Mumrikar
  • Filidutter
  • Kinapuffar
  • Sodapops
Minns ni Pigge? En svart och röd underbar hård karamell, smakade som Fifty-Fityklubbor och va lite knottrig, har alltid tänkt att det va en nyckelpiga, men jag antar att det var en nyckelpigge eller nån slags igelkott. Hur som helst så har jag inte sett den sen jag bodde i Växjö och snattade godis på Flanörens Videoaffär tillsammans med Påan. Saknad är även en svart och grön större lite diamantformad godis med smak av salt och typ aprikos. Om någon hittar Pigge eller den svartgröne så köp nåra hektogram till mig, jag betalar max 30 spänn för en ståpåse.

Och ser ni denna påsen med nedanstående godis i så är den med all säkerhet INTE min.

  • Lakritsbåtar (båtjäveln har ju inte ett dugg med smaken lakrits att göra.)
  • Röda Hallonbåtar
  • Geléhallon
  • Violpistoler
  • Geléormar
  • Olika grodor
  • Mintkarameller typ Polkagrisar
  • Geisha
  • Skumbananer med chokladöverdrag
  • Dragéägg
  • Sågar och skiftnycklar
  • "Mattlump"
Sockerstinna hälsningar från Stajn

4 kommentarer:

  1. Ha ha, om du kastar in några marmeladkulor och cocos-prickar i din icke-påse så tar jag den gärna!
    Och pigge, har dom lite salt-pulver i sig? I så fall sprang jag på dom för ett tag sen nånstans... *tänka tänka*

    SvaraRadera
  2. Haha ja smaken är som... men när du säger det så får gärna cocospricken gärna va med i min påse med faktiskt. Men marmeladkulor alltså åh Daisy va gulig du är!

    /Stajn

    SvaraRadera
  3. svarta & gröna? lite syrligt salta & söta på samma gång? bästa godiset ever!
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Ja precis! Saknar dom! /Stajn

    SvaraRadera