söndag 1 november 2009

Kryddhyllan -den enda hyllan jag kan skryta med

Då, i tidernas begynnelse, när vi bodde ihop hade jag en jättefin kryddhylla. Alla kryddor som ingick hade jag fått ärva av min mor när hon flyttade. Tyvärr så hade alla kryddor redan gått ut någon gång i mitten av 90-talet, så när jag flyttade igen fick jag kasta allihop.

Vi pratade mycket om kryddor då, om vad kryddhyllan säger om en person. Jag pitchade till och med idén för Christer i p3, som den nya fördomsprofilen. Musik, ja visst, säger jättemycket om en person, men tänk då på KRYDDHYLLAN (du är vad du äter, etc.). Jag och stajn skulle komma med på köpet som panel, men av någon anledning tyckte redaktionen för Christer inte om idén. Dom hörde inte ens av sig och sa tack för det fantastiska förslaget, det var hur bra som helst, verkligen asbra!


Så vad säger min kryddhylla om mig?

Salt
Peppar
Trocomare
Kanel (två påsar)
Italiensk salladskrydda
Citronpeppar
Tandori Masala
Tacokrydd
Chilipeppar
Rosmarin
Chilipeppar
Flingsalt
Oregano (två burkar som fanns där efter att jag hyrt ut)

/Hemmaemma

2 kommentarer:

  1. Den säger tillexempel att du gillar kanel väldigt mycket (bunkrar upp med dublett för att den aldrig någonsin ska råka vara slut.) Eller raka motsatsen (äter kanel mkt sällan så när du väl skulle använda den i något sammanhang kunde du inte minnas om du redan hade en påse på kryddhyllan.)

    KRYDDHYLLAN = nya oraklet i Delfi!

    SvaraRadera
  2. Mmm, jag tyckte detta var rätt svenninga kryddor och kryddblandningar! Jag har ungefär samma, fast med tusen kilo torkad dill också

    SvaraRadera