måndag 16 november 2009

Tråkigt men sant



Idag blev jag bjuden på mat, Jacob lagade en god smet av spenat, tomatpuré, lök, vitlök, paprika och pyttelite vin. Det var gott, särskilt med hummus, avocado, gurka och ris till.

Här kommer ett recept på en hummus som jag brukar göra:

Häll upp Kikärter på burk (eller om du orkar koka egna) i en bunke, häll på lite av valfri olja (själv har jag valt en rapsolja som heter Pure Rape-seed Oil). Sula i minst två vitlöksklyftor. Tillsätt vatten, citron, persilja och en näve nötter, det spelar inte så stor roll vilka, jag har hittills provat pinje, mandel, hassel samt salta jordnötter och alla dom passade asbra. Stavmixa ihop råvarorna till en smet, tillsätt mer vatten om den blir för stabbig. Smaka av med Salt n Pepa. Njut!

En gång hade jag en bit selleri i och det blev så himla gott så det kan ni ju prova. OBS! Glöm inte att äta hummusen på nåt mörkt bröd med smör och ha saltgurka på.

PUSS från Stajn



2 kommentarer:

  1. saltgurka?????? att man aldrig tänkt på det!

    SvaraRadera
  2. Ja det blir som leverpastejsmacka fast gott!!!! /Stajn

    SvaraRadera