söndag 30 maj 2010

"Den här flip-flopen har varit i Indien!"

Jag har ju förut presenterat min fantastiska granne Therese, till exempel när vi lagade tacopaj. En fördel med att ha någon som bor i samma hus är när ens eget kök ser helt förjävligt ut, då kan en helt sonika ta sina ingredienser och gå ned till Therese och laga mat i hennes kök. Här om sistens lagade vi till en sallad, och gick ut på gården och käkade upp allt. En trodde att det var en middag för minst tre, kanske till och med fyra, men vi petade i oss alltihopa.

Therese arrangerar ett stilleben med kommentaren "Den här flip-flopen har varit i Indien!"

Till maten drack vi Brewer. Det är ju onekligen ett ballt namn och en rätt så snygg burk, men ölen är som saft typ. 

Salladen innehöll vanliga salladsgrejer, men det fina var fetaost, champinjoner, sockerärtor, morötter och små små bitar grönt äpple! 

OK. Det är lika bra att jag kommer ut ur garderoben. Jag har alltid gillt frukt i mat. Kort och gott, kommer inte ursäkta mig, det är helt enkelt helt fantastiskt med små bitar frukt som dyker upp. Som huvudrätt och efterrätt i ett!  

Medan vi åt snackade vi om olika genusfrågor, och vi var båda jävligt smarta och intelligenta. Jag ville bara få det sagt.

/Hemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar