lördag 29 maj 2010

På spaning efter den tid som flytt*

På sista tiden har jag ägnat mig åt en mycket kvalificerad verklighetsflykt. Även bloggen, som massa andra viktiga grejer, har blivit negligerad. Nu tänkte jag åtgärda det med ett jävla långt inlägg. Jag tänkte att utformningen av detta inlägg skulle vara som så många andra blogginlägg, mycket bild och bildtexter som liksom stundom hänger ihop med föregående bildtext, stundom hoppar till något annat, eftersom det uppenbarligen var en helt awesome bild som man gärna ville ha med. Häng me' på spaning *vänder mig om och gestikulerar yvigt "häng-me'-rörelsen"*!

Jag åkte till landet. Gjorde inte det jag borde gjort, men seriöst, hur ska man kunna det när man bara vill sitta och fika och hasa runt i raggsockor och träskor/gummistövlar helt bekymmerfri. Fikaplatsen nummer 1 är ju redan upptagen, men det här LÄR ju vara fikaplatsen andraplatsen.

Så kan man kolla på den här trädgården. När man fikar.

Och äter "fräsch sommarlunch".


Jag var på middag och lärde mig gilla snaps! Obs! både flaskan och snapsglaset är i miniatyr, se tändsticksask.



Till snapsen bjöds det på köttros! Hur flott är inte det! Man önskar ju nästan att man åt kött asså.

Men däremot så fanns det en helt vegetarisk chipsbuffé! Det bjöds även på mat och köpetårta, men dom glömde jag fotografera. Köpetårta är verkligen en tårta i en klass för sig. Precis som köttros: jävligt flott.


Jag hittade den här på Ica. "Smetana". WTF!?!?!?!?!?!?

Jag var på kalas för en tidning, och där bjöd dom på "typsnittar". Ordvits på HÖG nivå. Gillar!

Jag och påan åkte kollektivt och delade på en flaska henkell trocken samt en banana skids.

Jag ritade och byggde på bukfetman istället för att göra det jag borde. Vilket alltså inte är att skriva en uppsats om 30 Rock, utan en hemtenta om konst.

*Appropå på spaning efter den tid som flytt så träffade jag en person som läst hela. Det kan tänkas vara jävligt töntigt att tycka att det är ballt, men det ÄR ju jävligt ballt asså. Respect!

MVH HEMMAEMMA

2 kommentarer:

  1. Det saknades ju bara copy pasta på typsnittstillställningen! I'm on a flow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. HEEEJ!!!
    Smetana är en poslk version av gräddfil/cremefraiche, lite mindre sur bara!!!!
    PUSS från SIBBAN!

    SvaraRadera