söndag 16 maj 2010

BORSCHNING KORSNING!



Igår på natten var jag på en fest och blev bjuden på mitt livs godaste Borsch. Kanske var det för att klockan var halvt tre och jag va jävligt hungrig eller så var det för att kocken hade LAGT DILL I, OCH JAG ÄLSKAR JU LIKSOM INTE ENS DILL i vanliga fall. Men kombon rödbeta och dillakvist va perfekt. Till soppan serverades sån där vit kräm och även stenugnsbakat brö.
Självklart är soppan på bilden inte den jag slevade i mig.
Behöver jag säga att mannen på den andra bilden skördade oehörda framgångar i Ryssland under 70-talet, eller så ger vi bara honom lite cred för att han försökte, som Hemmaemma skulle ha sagt.



PUSS! /Stajn

3 kommentarer:

  1. Det var så sjuuukt gott! Och det hade säkert blivit ännu godare om vi fått lyssna på Stefan Borsch samtidigt.

    Förresten, jag är aspepp på din medverkan på Rikets. Vill du kika igenom dina grejer och se vad som skulle kunna passa?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. ÅH ja Nanna det var en god kväll på alla sätt! TACK! Jag är också aspepp, men mer än så vet jag inte ... Ska tänka efter, och tusen tack för uppmuntran och inbjudning till Riks zalen, STORT!

    SvaraRadera
  3. Ska vi helt enkelt ta ett fikamöte i veckan och kolla igenom vad som skulle kunna passa? Jag kan t ex kvällstid imorgon och torsdag. Skulle nån av dagarna funka för dig?

    SvaraRadera