söndag 30 maj 2010

SKÅPMAT från bildbanken.



HEJ ALLESAMMEN!

Här följer en kavalkad av olika bilder från förr. 
  • Bland annat en hemmagjord falafel utan själva falafeln i, håll med om att den ser proffsig ut. 
  • Två bilder från ett kakparty som jag fick äran att dela med det härliga gänget bakom gruppen "Psykakuten". Jag vet att vi betygsatte kakorna och höll på men tyvärr minns jag inte vad vi kom fram till och jag vågar mig inte på att gissa (det är känsliga grejer ju, och jag vill inte felcitera någon.) Den grönbruna kakan hade ett roligt namn som jag glömt nu, och biskvin överraskade oss negativt med sitt innanmäte av "apelsincreme".
  • Maten i den vita tallriken med gul rand är nån rätt som inte blev så god tror jag. 
  • Om ärtsoppan och pannkakorna va seriösa så är ju bilden med potatisen och gräslöken och knäckebrödet och osten osv dubbelseriöst overload, fasen va gott det var, kunde inte sluta äta.
  • Fruktfat ala LYX med massa avokado a 15 kronor nätet från affärn med den svarta hunden som håller en korg.
  • Och så bjuder jag er på en titt på min nya hårfärg, den har ingenting med mat att göra. 
  • Resterna av en hälsotallrik.... MMmmmmm (OBS ser ni hur snyggt jag kärnat ur avokadon med hjälp av kniv, jag gör alltid så, har sett det på mat-TV, hett tips!)


Hej då! Jag återkommer med nåt roligare, nyare och fräschare snart!

/Stajn

2 kommentarer:

  1. Picasso hette den som var grön med ett rött bär inuti!!!! jag har sett den en gång till sen dess. på gunnarsons på götgatan!

    har för mig att alla bakverk fick högsta betyg utom
    - biskvin som fick en 2:a av mig (pga apelsinskiten)
    - wienerbrödet som fick en 1:a av henrik (pga tråkigt)
    - catalanen fick inte heller så bra betyg av mig eftersom jag inte gillar mördeg eller smördeg eller va det heter. du däremot gillar ju deg kom vi fram till vilket jag alltid tänker på så fort jag petar bort all deg från olika pajer. senast var det en rabarberpaj som annmarie bakat med 90% deg och 10% rabarber :(

    här finns hela utbudet från det läskiga mcdonalds-aktiga bageriet där vi handlade alla gosakerna:
    http://mormors.se/index.php?p=10&s=15

    bra att de körde "som på mormors tid"-templaten i sitt html-program!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅ KORPEN! Ja va bra att du kommer ihåg!!!! Haha på mormors tid då var det äkta vikingaålder och bättre förr OSV

    PUSS /Stajn

    SvaraRadera