tisdag 18 maj 2010

Igår lagade jag liksom ärtsoppa OCH stekte pannkakor, det kallar jag seriöst!

Soppan var visserligen från frysen och ingen äkta dock med gula ärtor som legat i blöt ett dygn osv. "Min soppa" bestod av börka-kikärtor och röda linser (znabb koktid på dom!). Sålänge en kryddar med Timjan och har massa senap i så kallas det i min (kok)bok för ärtsoppa. Pannkakorna då, vad ska jag säga om dessa?
  • Dom blev jättegoda.
  • Jag stekte i massa smör.
  • Hassel Lyckades sno en.
  • Den sista pannkakan blev en tjock fast den borde blivit två tunna istället.

T.T.F.N /Stajn

2 kommentarer:

  1. Det var visst jag som kommenterade ovan, ofrivilligt inkognito, eller hijackandes ARs konto. Tjo vilken god ärtsoppa det var, och pannkakerna lös upp till fest i magsäcken!

    SvaraRadera