söndag 3 oktober 2010

Kaffe och doppa

Imorn är det kanelbullens dag. Den dagen har en egen hemsida. Så himla bra om man resten av året är sugen på kanelbullar, men liksom inte kommer ihåg vilket datum det nu var man skulle få äta en. Det blir ju liksom lite lättare att vänta om man vet exakt hur länge det är kvar.

Fruktens dag finns ju också. Som ett alternativ för dem som inte tycker att det faktum att vi har gränser runt vårt land som gör att inte alla är välkomna, är något särdeles festligt. Men frukt gillar ju alla. "Naturens godis" etc. Fruktens dag har också en egen hemsida.

Det finns massa andra grejer som har en egen dag. Till exempel "Vita käppen". Jag vet inte vad det innebär, och bryr mig inte tillräckligt för att orka googla. Men om någon har info om denna dag, så är det välkommet. Upplys mig! Jag slukar kunskap med en törst som aldrig går att släcka!


Hemmaemma

2 kommentarer:

  1. Kanelbullens dag gynnade mig på så sätt att jag fick en kanelbulla tryckt i handen på väg ut från Ringens köpcenter och blev på så sätt mer mätt och gladare. Innan hade jag undrat varför det såldes bullar överallt på stan, men nu vet jag att det finns en dag för kanelbullen också!

    SvaraRadera
  2. Gratis är gott! Som man brukar säga. Och stulet är godare? (Ett frågetecken som signalerar att jag inte riktigt står för detta moraliskt tvivelaktiga påstående).

    Vita käppens dag måste ju så klart vara för di blinde! Ibland kopplar man snabbt och ibland inte. Det är inget att gråta över.

    hemmaemma

    SvaraRadera