fredag 15 oktober 2010

De rullstolsburnas dag

I inlägget om kanelbullens dag skrev jag om vita käppens dag, och fattade inte vad det var. Vita käppens dag måste ju så klart vara för di blinde! Ibland kopplar man snabbt och ibland inte. Det är inget att gråta över.

De rullstolsburna borde ju också ha en dag. Och äta rulltårta och så. Kanske göra gemensamt slag i saken med rulltårtans vänner (vilka det nu än kan vara om är vänner med denna rulle till "tårta", det enda exemplet där devisen "hur äckligt kan det bli!? inte funkar. Man rullar ihop goda grejer, men det blir ändå pannkaka").

På ta om det så borde det ju heta att det inte blir pannkaka. Pannkaka är ju något eftersträvansvärt. Jag har upptäckt en felaktighet i språket! Jag ska starta en grupp på facebook för andra som gillar pannkaka och språk. Och sen skriva till Svenska akademien, för det är ju dom som bestämmer över svenska språket. (OBS! IRONI.)

Jag tänkte precis claima dagens datum för de rullstolsburna, men dagen är ju förrihelvete  upptagen av VITA KÄPPEN! Jag rekommenderar att alla firar genom att äta varsin finsk pinne. Eller såna där torra italienska pinnar. Valet är ditt. MEN NI FATTAR TEMAT! VITT OCH AVLÅNGT ASSÅ!

HURRA FÖR VITA KÄPPEN?

Hemmaemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar