onsdag 8 september 2010

SKOGEN

Igår var jag i skogen igen. Jag ska kolla om skogen har en sida på facebook, och i så fall klicka på LIKE. Det är ju så en visar uppskattning nu för tiden. Ok, skogen hade ingen sida på facebook. Skogen kanske inte ens har internetz än. Den ba: "Jag är så jävla 'ett med naturen', down to earth, etc. Jag har inte ens ett hotmailkonto. Vill du mig något så kan du komma hit. Du vet var jag finns. Alltid ledig för en fika! 00-24, 24-7, 52-365, ni fattar galoppen."

Meningen var att vi skulle plocka svamp. Men det var fan lite knivigt. Det fanns många svampar i skogen. Men inte så många som man kände igen. Vi plockade några taggsvampar och gula fingersvampar, men eftersom den gula fingersvampen lätt förväxlas med den lömske, som kan "orsaka illamående och tillfälliga mag-tarmbesvär" så skrotade jag och min skogskompanjon dem. 


När vi gett upp svampjakten drack vi kaffe, dödade myggor, klättrade i träd, hittade en hästsko och tog vad som förmodligen var sommarens sista dopp.


Här är vad som blev kvar av svampskörden. Det var så lite att vi funderade på om vi skulle snorta eller äta den.
Vi la de små små smörstekta svamparna på en liten liten macka och åt som förrätt på stående fot.
(Om man söker på SKOGEN på spoitify kommer denna upp. )

Fridens liljor!
EMMA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar