onsdag 9 juni 2010

skolavslutning och the heineken twins

Jag var just ute på ballen och tog en fika till de ljuva tonerna av barnkör. De sjung, bland andra goa bitar, den dära summer time and the living is eazy. Så underbart när en liten falsk barnastämma jazzar loss. Nu medan jag skriver sjunger en liten unge solo på sol vid och vatten. Någon förälder sitter förhoppningsvis där i publiken och lipar. Jag börjar nästan lipa själv. Så rörande med barnkör! *håller inne tårarna till den blomstertid*.

Medan jag satt där och fika funderade jag i allafall vem som egentligen ska ha den där t-shirten på heinekenflaskan på sig.
Det enda alternativet är väl egentligen något "modelejon" som balanserar med fötterna åtsnärpta av huvudhålet på sina damskor med världens högsta klack som enligt utsaga är "sköna som tofflor" (sorry elsa billgren m fl, där lurar ni mig INTE) eller ett par siamesiska tvillingar som sitter ihop i fotsulorna.

Nu känner jag mig som hemma med skolavslutningen på gården; nu jazzar fröken loss med barnkören i bakgrunden. *vinklan ned persiennen och avlider långsamt av skämmighet*

Trevligt sommarlov alla barn och fröknar som gillar att "sola"!
MVH HEMMAEMMA

1 kommentar: