lördag 12 juni 2010

ALLEMANSRÄTTEN PRESENTERAR STOLT: KAROLINA STENSTRÖM

Idag gästbloggar Karolina Stenström med ett utklippt facebooksamtal, info om en tävling från förr och smarriga glassrecept. Håll till godo!!!

Stajn: När jag är fattig slösar jag fsom fan då köper jag pizza oh cigg för sista slanten som om det inte fanns nån morgondag. Men nu när jag har liten slant blir ja ekonomisk ja ba morötter det är bra kilopris.


Karolina Stenström: Haha ja men det är ju mer värt det när man har pengar
när man är fattig spelar det ju ingen roll då r det ju ändå skit me allt.

Stajn: Ja det är verkligen sant.

Karolina Stenström: Mmm

Stajn: Ska man liksom spara femtiöringar i en burk och tänka "många bäckar små"
skulle inte tro det.

Karolina Stenström: Nu testar jag en zpeziell måltid.

Stajn: Vad är det för anrättning???

Karolina Stenström: En 40 gramspåse sourcream-chips och kaffe med asmycke mjölk, var så trött o samtidigt sugen.

Stajn: Den kombon... hm ja varför inte, massa energi och du kommer bli pigg, 
bra ju.

Karolina Stenström: Mmm va skönt.

Stajn: Salt är mättande.

Karolina Stenström: Jättebra o fettt. Phettt!

Stajn: Fan va gott med chips, och fett. Blev sugen nu, har bara kaffe. Fast jag har pistagenötter.

Karolina Stenström: Åååh de nötterna är så goooaaa, jag är egentligen väldigt väldigt sugen på glasss.

Stajn: Ja dom är nog ändå bäst faktiskt! Mmmm glass!

Karolina Stenström: Har precis hämtat hit min gamla glassmaskin från hultsfred!!! Henrik gjorde chokladglass i den i helgen. ASGOD

Stajn: Glassmaskin alltså säger du, intressant!

Karolina Stenström: Mmm jag vann den i expressen när jag var kanske 11

Stajn: Har aldrig provat det men kan tänka mig verkligen att det är asagott!

Karolina Stenström: Det var en tävling för de som inte hade tv4 men ändå ville va me på Bingolotto.

Stajn: NÄE vilken grej!!! Fina priiser. Vinn sommarens maskin!

Karolina Stenström: Man ringde in och så hörde man ett snurrande jackpothjul. o de flesta vann nog inget. Men jag kom fram till en loket-röst som sa "grattis du har vunnit en glassmaskin!!!!!!" Sen kom den på posten till det telefonnummer man ringde från. På hemtelefonens tid


Jag bjuder på ett recept från boken också.

GRAND DESSERT
Till festuppläggningen Grand Dessert väljer du några olika glasser eller
sorbeter, något bakverk, frukt och bär.

SÅ HIMLA BRA med recept som uppmuntrar till kreativitet!!!!

Allemansätten tackar och bugar för bidraget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar