lördag 26 juni 2010

Pizzans dag

Idag bjuder jag på ett gammalt utkast och några bilder som aldrig blev publicerade. Jag har inte ätit någon pizza idag men jag får för mig att alla "dagen efter storhelg" är Pizzabagarnas försäljningsfest. Nyårsafton tillexempel, då ska det ätas fräsch Italiensk buffe´ och köpas fem lime för tie spänn och det ska va ostbricka eller kanske asiatiskt och chilimarinerat och fint och fan och hens moster. Men sen dagen efter på nyårsdagen då ska alla gå i samlad flock fast på egen hand och beställa en sk "bakispizza". Jag kan få sån nojja för såna traditioner, då äter jag hellre nåt från grillkiosken på högtidsdagen och styr upp en Aladåb dagen efter, eller kanske inte just Aladåb men ja ni fattar tänket. Men om någon ändå vill följa strömmen idag och äta pizza så får ni dessa läskande bilder som aptitretare.

Älskar restaurang Golden som har asat några gamla Mc Donaldsbänkar till sin uteservering och helt sonika sprayat över loggan och satt dit sin egen. Ha en trevlig midsommardag nu allihop och ner och gräv i gårdagens potatiskastrull. Mitt inte ett dugg originella men goda tips är som följer.

STAJNS SVESKA SOMMAR"PIZZA":
  • Skiva upp potät som det har fastnat lite dill på
  • Bre smör på knäcke
  • Hyvla på ost
  • Applicera potataskiva 
  • Salta
  • NJUT!

Puss från Stajn

Ps: Nu blev jag lite sugen på pizza ändå, en Fungi med annanas, den är godast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar