tisdag 2 februari 2010

Kaffe och KOSMOS

Jag tror att KOSMOS försöker säga mig något. Jag försov mig i tre timmar. Sen hade tidningsbudet lämnat en tidning vid min dörr. Jag kan inte tolka detta på något annat vis än att jag bör stanna hemma från skolan och dricka kaffe och läsa tidningen. KOSMOS kommunicerar klart och tydligt.



Precis när jag tagit bilden på tidningen och kaffekoppen spillde jag ut allt kaffe.  Jag undrar nu vad KOSMOS vill säga mig med detta?!  Att det är bäst att stanna inne hela dan, för man kan få en istapp i skallen? Att hela mitt första antagande var felaktigt och att jag borde gå till skolan? Att jag borde tvätta mina mattor och bädda rent i sängen? Att jag druckit tillräckligt med kaffe? JAG VET INTE! Du kommunicerar inte klart och tydligt längre, KOSMOS!


Nu kanske ni undrar varför det här inlägget passa  på en matblogg. Det undrar jag också. Men lite långsökt kan man kalla det ett frukost och lunchtips, eller varför inte brunch!? Kaffe. Oslagbar frukost. 

Hälsningar från Hemmaemma via KOSMOS och cyberrymden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar