onsdag 3 februari 2010

Frukostklassikern

Idag är det kaffefrukost igen. Denna oslagbara frukostdryck tillreder du efter eget tycke och smak: svagt, starkt, blaskigt, mustigt, med mjölk eller utan. Presso, perkolator, eller gammal hederlig brygg! Varför inte köra old school med kokkaffe? Det blir fruktigt och gott, med en härlig smet av sump i botten av koppen! Jag vill också passa på att rekomendera en lagom dos nikotin. Snus, cig, tuggtobak, snusa cigen, gör te på snuset; inta i den form du själv föredrar!

OK, en JÄVLIGT ful illustration, but it gets the point across.
Själv så brukar jag förbereda kaffet på kvällen. Bara att trycka på play på morgonen. Kvällsversionen av mig är så jävla bussig mot morgonversionen. Jag har också funderat mycket över hur man skulle kunna koppla kaffebryggaren till klockradion, så att morgonpasset och kaffet startar samtidigt. Tänk att få vakna upp till doften av nybryggt varje morgon va! Hur härligt och magiskt skulle inte det va!?!??! VA?!?!?!
Kaffestinna hälsningar från Hemmaemma hemmave

2 kommentarer:

  1. Det kan du om du skaffar en timer som man sätter mellan bryggaren och kontakten.

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Det var en smart som sa det till mig en gång. Men det är inte samma sak. Jag vill hellre göra en ytterst brandfarlig tjyvkoppling.

    SvaraRadera