tisdag 16 februari 2010

Ljummen Sojakorvssallad i bunke (eller på fot.)

Tusen hallå på er!

Idag har jag ätit och lagat en sallad, den blev ganska god och med tanke på hur snabb och lätt den var att tillreda så får Ljummen Sojakorvssallad betyget mycket väl godkänd.

Såhär gjorde jag:

Hacka Isbergssallad efter behov (själv tog jag ett halvt huve, eftersom sallad ändå bara är som att äta lite krispig luft.)
Tärna upp rejält med gurka och en avokado. Stek upp så många Sojakorvar du tycker att du kan unna dig, hacka sönder dom i skivor med stekspaden på plåten när dom har tinat upp. Sula ner allt i en bunke, på med rövinsvinäger, en vitlöksklyfta och Italiensk Salladskrydd, färdigt! Bara att sleva in i gap, direkt ur bunk!

Snabbt lagat, snabbt ätet!


/Zaladstajn


När jag googlade Korvsallad kom denna bägaren upp. Själv så föredrar jag bunken, men kanske vill du få din sallad serverad i ett vitt och brett glas på fot?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar