torsdag 18 februari 2010

KORVVECKA PÅ ALLEMANS!

Ja, det blir ju mycket korv asså. Jag har ätit korv me' brö alla dar den här veckan. Sån jävla bra rätt.

Det började i måndags. På väg hem från skolan kom suget. Det var det enda jag var sugen på. Så jag köpte helt sonika korv och korvbrö. Gick hem. Var för lat för att steka, så jag koka. Jag vet inte om jag kokat sojakorv innan, men det funka bra. Medan körven låg i vattnet så hackade jag lite smörgåsgurka och blanda med majonäs. Jag skulle lägga upp foto, men det funka inte. Jag ger er helt enkelt facit till ekvationen direkt.

Gurka+Majo=X

X
=Gurkmajo

Jag tror inte jag heller ätit korv med bröd själv hemma någon gång tidigare. Eller åtminstone inte sedan jag blev äldre än 13. Och det var ju enhalv livstid sen = jävla länge. Fast varför skulle jag inte lägga korven i ett bröd när jag är allena, när jag skulle kunna äta den som den var bara, utan att reflektera över min ensamhet.

Hela kostcirkeln representerad i ett fodral av brö.

Jag är generellt sett inte så bra på att testa nya grejer, men idag köpte jag läsken "Cockta" från Slovenien. Den får betyget: "Flaskan fin, men smakar vad?". Detta är inget värdeomdöme. Bara ett konstaterande. Jag kan inte definiera smaken. Och jag kan således inte ta ställning till om det var smarrigt eller inte. Men jag drack upp hela till dagens korvmebrömidda.

Till syvende og sidst vill jag ställa frågan:

?
HOME-E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar