söndag 14 februari 2010

STAJN KLAGAR

Jag köpte en macka på tåget, jag vet att det är helt vansinnigt för dom går typ inte att äta. Jag valde av ekonomiska skäl den billigaste på menyn, en ostfralla för hör och häpna trettifem oförskämda spänn. Jag är verkligen inte kräsen (äter som jag sagt innan nästan allt utom, violsmk, bränd mat och djur) MEN tågets "grova" bröbit med kylskåpskall ost som lägger sig som ett gomsegel i gommen och kylskåpskallt margarin som lägger sig ovanpå ÄR OBS INTE OKEJ! Hur lyckas nån misslyckas med en fralla, jag fattar inte, ostfralla med lite grönfoder på kan ju va så himmelskt gott med en kopp kaffe till. När jag jobbar som lärare på onsdagar är 10-rasten fan helig för att jag får gå till kafét och köpa mig en god kopp och en inplastad liten frallstump med grön paprika på , personalpriset på elva kronor för hela kalaset gör ju inte upplevelsen sämre. Jag vill fråga tåget, Pressbyrån och Seveneleven varför dom förvarar mackorna i kylen, dom är ju så proppade med E-ämnen så att dom skulle kunna ligga i strålande sol utan att bli dåliga, plus att dom slängs typ flera dagar innan utgående datum för "säkerhetsskull" (hata dom som slänger ätbar mat) så det finns ingen anledning att förvara dom svalt, om dom tror att det är fräschare har dom helt fel, det finns inget fräscht med att få en hinna av blandade laktosprodukter i gommen. Det enda som är gott kallt är glass och Delicatobollar, resten gör sig bäst i rumstemperatur.

PUSS och KRAM från Stajn


Denna ser god ut!

3 kommentarer:

  1. asså det är sinnessjuk!!!!!!!!!!!!! trettifem spänn också!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. äpplen.
    äpplen är också goda kylskåpskalla...

    SvaraRadera
  3. JA VERKLIGEN ÄPPLEN, gröna kalla goda! Jag skrev inlägget i vredesmod och har i efterhand kommit på lite fler grejer, tillexempel läsk, hushållsost och dipp.

    SvaraRadera