fredag 16 april 2010

Välkommen in, välmående ut!




För någon vecka sedan tog jag lite bilder på mitt hem för att lägga ut ett sånt här "inredningsreportage" som ofta efterfrågas i andra bloggar. Jag tyckte att det va en bra ide och på tiden att bjuda in läsarna på en look around. Efter att ha laddat upp foton och skrivit lite sparade jag hela rasket som ett utkast för att det blev så himla tråkigt tyckte jag. Jag och Hemma brukar annars gå efter devisen: man kanske inte tycker att en har nåt roligt att blögga om, men sen när en väl börjar skriva finns det ingen hejd och det blir asroligt tillslut. I detta fallet stämde det inte. Men efter lite övertalning från Hemmaemma lägger jag nu ut det i alla fall. För ett roligare hemma hos, hälsa på hos denna donnan.



I fönstret vaktar Ragnar Perssons uggla och Filippa Berg.
Blandade torrvaror, vissa äldre än andra.


Håkan Hellström och hela familjen Motorsågsmassaken.
Min kylskåpspoesi från vänster till höger:
  • Whippet bildekal, köpt på Tradera.
  • Serie av Ulf Lundkvist,
  • Tjej ritad av Lovisa.
  • Min hund Hassel som valp, när han flyger över snåren i Hägersten där vi bodde då.
  • Jag och Påan i bilen med vårt flyttlass till Enskededalen, det är Hemmaemma som kör.
  • Kate Moss gaddar och mun av Lovisa,
  • Flyer för Feministiska Körens Luciatåg.
  • Koppes bidrag till kylen.
  • Nils Ferlin,
  • James Dean
  • Min morfars begravnings tackkort.
  • Kylskåpsmagnet med en Irländsk Varghund.
  • Kate Moss fotad från TV:n av Kerstin Björk, bilden är ifrån den där UNDERBARA modelldokumentärsföljetången som gick på 4:an när jag gick i gymnasiet ca år 1998.
  • Affisch med världens bästa band The Tourettes som Sibille Attar har klippt och klistrat ihop.
  • Ett annat kort från Sibille Attar.
  • Lite blandade kylskåpsmagneter som jag gjort av gamla uttjänta pins.
  • PHU det va allt.
Här sitter jag flera timmar dagligen som en äkta rökartant och smider planer. Jag kallar det för Fikaplatsen nummer 1. *
Bokhylla, hundmaten och Sara Granér. Även en utav mina älskade "sittdynor" jag är typ ett nazi när det kommer till att sitta varmt och mjukt, träsmak eller urinvägsinfektion är bara inte tillåtet!
Här förvarar jag mina matskålar.
Här ritar jag och lyssnar på kassett, LP och 7".
Mitt gamla saftglas och min gamla kaffeköpp, jag brukar helt sonika ställa dom på bordet bara efter att jag varit ute på gården och tagit mig ett bloss.

Sådär ja nu var det klart! Välkomna hem IRL istället, det är roligare.

PUSS och kram!


*Låter Fikaplatsen nummer 1 bekant? Du kanske har varit i strosat förbi den när du gick igenom kvarteret Bagaren på din lokala mataffär.

4 kommentarer:

  1. O glöm inte Dürers harkrank uppå kylskåpet. Ett redigt bidrag tycker jag själv. Jag gick hela vägen till Designtorget och köpte den rakt över disken med mitt visakort (och gick sedan hela vägen tillbaks till kylskåpet och bidrog).

    SvaraRadera
  2. MAGISKT!!!!! (obs menar det)
    vill va där nu!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Tommie: Ja fasen nu var det lite vääääl längesedan, Hassel, Janne, Koppe och Stajn saknar dig!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Åhh jag saknar att hänga i ditt kök, fikaplatsen #1 är den bästa!

    SvaraRadera