fredag 9 april 2010

Brödrafanskapet


Här är smörgåstårtan som jag och Koppe lagade på hans födelsedag! I bakgrunden skymtar den otroliga mängd krutonger som vi gjorde av kanterna som skars bort. Själva smörgåstårtan gick åt på två dar men bröbitarna är kvar. Så om nån ska äta Ceasar sallad är det bara och komma hit och strössla på en näve. Jag vet fan inte vad jag ska göra med allt, men slänga mat där går ändå gränsen. SÅ KOM HIT eller ge tips på vad jag ska laga med dessa.

Ps: Dom är helt perfekt salta och asgoda.

3-vlig helg önskar Stajn!

6 kommentarer:

  1. WOW vilken smaskig fyrkant utav allt det goda!!! Ni kanske kan frysa in krutongerna i små händiga doseringar?
    Jag frös in ett helt bröd igår, i två delar. Det kunde vara lagom för när man är allena i hushållet går kanske inte ett helt bröd åt, den delen som är ämnad åt sällskapet brukar mögla bort för mig!
    Det där lät lite sorgligare än vad det var tänkt. Jag har ju mitt kära sällskap annorstädes bara!

    SvaraRadera
  2. Mest önskar jag ju dock att jag kunde bistå i uppätandet av minibröden. För det är ju så gott med krutonger!!! Och vilket sällskap sen..

    Vad hade ni i smörgåstårtan?
    Det är ju så gott med sådan. Men ibland när man blir bjuden, på släktkalas och så, kan man bli lite besviken. Dels är det skinka, dels inlagda champinjoner (som jag älskar i all annan mat, speciellt på pizza), och dels ett helt lager med inlagd fruktkompott! Typ mimosasallad.

    SvaraRadera
  3. Ja ibland är det inte så gott som det ska vara. Smörgåstårtans äckligare kusin "Landgången" är ju verkligen ingen hit. Särskilt inte om man är vegetarian, för då ska allt som inte är kött sulas ihop till en enda röra. Jag va på begravning och fick inte mindre än: Jordgubbar, melon, mimosa, vindruvor, kylskåpskall Brie, margarin, salta jordnötter, dillkvist, tomat, apelsinklyfta med skal och räkor (det är ju vegetariskt, not!) osv på min bröbit. Inte gott faktiskt, och jag är ju verkligen inte kräsen annars. Våran goda smörgåstårta innehöll följande: Tartex, majonäs, gräddfil, dill ärtor på burk, tomat, oliver, blandade salladssorter, avokado, cornichonger och purjolök! PUSS BÄSTA KERSTIN!

    /Stajn

    SvaraRadera
  4. jag var på dop en gång och fick landgång med endast kidneybönor och några vindruvor. :~(

    mmmmm, cornichonger!!!


    PUSS!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Åh fy va dåligt, den landgången hade dom inte riktigt "rott i land" så att säga. Önskar att du hade foto av den, kanske kan du rita en bild med beskrivande text till? Känns som Landgången förtjänar ett eget inlägg här på Allemans. Vad blir det om man korsar vindruvor och kidneybönor? LANDGÅNG

    PUSS /Stajn

    SvaraRadera
  6. Jag skall nu stolt annonsera att krutongerna äntligen kommit till ända!
    Häromdagen slukade jag den sista rostade brödskalken tillsammans med en finhackad vegocesar.
    Vi har pratat lite här hemma Stajn och jag om det fina i att hacka fint, som det var lite förr, är det på väg tillbaks snart? Kan det vara ett ämne för inlägg?

    Bamsekram /Koppe

    SvaraRadera