torsdag 15 april 2010

Nattsudd och Google

Konstigt det kändes att bildgoogla ordet Google.
Heje!

För några dagar sedan skrev jag om olika färdigdressingar, att jag va snobbig och ville blanda egen osv. Men sen hände något, jag började bli intresserad, jag köpte till och med en flaska Cesardressing, att ha till krutongerna. Jag började fundera på skillnaden mellan Rhodet och Thusand, dom har ju typ samma färg. Jag googlade först på Thousand Island och fick upp denna bilden på Wikipedia, som saxad ur Allemansrättens fotoalbum! Jag kollade lite olika recept och det verkar som att båda innehåller typ pickles, majonäs och ketchup. Jag googlade igen, denna gången på harangen "skillnaden mellan Rhode Island och Thusand Island" och fick napp! En gubbe har skrivit om saken i sin blogg Saxdalens Blogg. Jag fick lite svar på frågan och jag blev också nyfiken på Saxdalens Folketshus . Så trevligt det verkar vara där och vilken rolig inbjudan "Inträde 40:- inklusive mums. Kaffe & duppa är inbakat i priset!" Sann Allemansanda!

Herregud alltså förlåt, Hemmaemma skriver om feminism och kvotering och annat ASVIKTIGT och bra och jag dressar ner och svamlar. Sånt är livet!

Sov gott på er!

/Stajn

Ps: Jag önskar så mycket att jag och Hemma fick laga mat på TV, vi skulle va som Nattsudd och röka hela tiden och hälla kaffeslatt på fimparna i vasken! Alternativet är att vi får ha en egen del i programmet Meny i P1.

2 kommentarer:

  1. Att feminism är en fråga vi brinner stark för gör ju inte på något sätt att vi är MINDRE intresserade av Rhoad- och Thousand Island dressing.

    HEmma

    SvaraRadera