fredag 9 april 2010

VÄL DRESSAT


Tusen hallå på er!

Jag ställde upp ett dressingsstilleben inne på ICA Allivs i Rödeby när jag var hemma i Karlskrona och hälsade på. Min pappa är från Rödeby och brukade som liten skämta och sjunga sången "Living next door to Allivs" bara en sån sak.

Hur som helst så såg jag en asiatisk nykomling på hyllan (jag är sällan och rotar bland färdigdressingarna, kanske är jag en snobb som helst vill joxa ihop min senap och olja och vitlök och citron själv, eller så är jag bara fattig och snål.)
Tänkte på alla familjer som åker till Thailand och kommer tillbaka hem och helt plötsligt fördrar Phuket Island på isbergssalladen för att den känns "så mycket fräschare".
Kanske snackar dom till och med skit om Rhodet och Thousand.

Nån som har provat Phuket förresten, vad smakar den, och exakt när ska den användas?

PUss och kram från Stajn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar