måndag 15 mars 2010

SKÅL FÖR MATEN!


En romantisk porslinskorg!

Hej kolla kolla, jag har köpt en ny matskål!
Kanske skulle vara nåt för denna hemliga trädgårdsmästare att äta sina nyskördade primörer ut ur?

PUSS och Skål på er! /Stajn

Ps: Den kostade 15 kronor.

Ps2: Det är fan inte lätt att hitta bra matskålar till vettigt pris. Assietter, kaffefat, samlartallrikar och pizzaplates finns ju ofta i överflöd. Mitt tips är att gå och glo i blomkrukeavdelningen. Jag är jämt på jakt efter den perfekta matskålen. Min idealskål är stor, inte så vid utan mer hög, bekväm att hålla i och gärna av stengods.

Ps3: Ingen ide direkt att googla på matskål heller för att hitta nån bra *gjorde det nyss*.


Exempel på samlartallrik. (Jag har alltid trott han "hette" Franske Bengtsson.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar