torsdag 25 mars 2010

Kuckelimuckmedicin

Hej kära bloggläsare!

Jag blir så glad när jag ser att vi har en skara trogna bloggläsare, som läser allemansrätten vare sig den uppdateras eller inte. Man skulle alltså kunna säga att allemansrätten i princip är självgående, tillräckligt stabil för att kunna bortrationalisera mig själv och min funktion för allemansrätten.

Det var typ vad min kropp gjorde med mig i veckan. Rationaliserade bort mig. Jag var typ dödssjuk, och det var extremt synd om mig i vad som i er friska tideräkning var ungefär tre dygn, men för mig, i den dödssjukes tideräkning var ungefär... ja, men tre jävligt långa och tråkiga dygn.

Här nedan kan ni alltså skåda kosten jag har intagit de senaste dagarna.


Den observante kanske frågar sig nu: Var hon så hungrig att hon skopade ut lite kålrot direkt ur skalet och åt rå?!

Då kan jag svara: nä det gjorde jag inte. Jag gjorde min egen hemmagjorda kuckelimuckmedicin, helt löst enligt min gamla morfars recept. Eftersom han har varit död jävla länge kunde jag inte fråga honom, så jag frågade morsan. Hon sa:

Gröp ett hål i en kålrot. Lägg i bröstsocker, och låt det smälta. Drick.

Men vafan, sa jag då. Bröstsocker? Vem har det hemma, förrutom blinda morfarn i bullerbyn? Sen är bröstsocker ett minitraumatiskt barndomsminne. Jag peppade på det skitlänge eftersom man gilla allt som var från förr i tiden när man var liten. Sen när jag fick det på friluftsmuseet i den lilla kiosken där man fick karameller i pappstrut, så var det skitäckligt. Jag tog ändå hem bröstsockret och la det på fönsterbrädan, som den äkta samlaren jag de facto är.

Slutsatsen av detta var helt enkelt att om du inte orkar åka och sitta i knät på morfarn i bullerbyn och läsa tidningen för den blinde stackarn för att få lite socker, eller om du har lättare traumatiska barndomsminnen om bröstsocker så kan du ta honung istället.

Hjälper alltså mot hosta. Slem eller torr eller hur bra vet vi inte, men det blev ganska smarrigt i alla fall. Och kändes så härligt "nära till naturen".

Ta hand om er, alla vänliga själar!

Hippieemma

2 kommentarer: