tisdag 9 mars 2010

PUNKFOOD

Hej alla glada!

Nu är det dags för sångstund här på bloggen, tillsammans ska vi hylla krossade tomater och den gamla anrika anrättningen P u N K g R yT a, så tage nu i allt hvad du hafver och sjung med!
PUNKGRYTA Melodi: Punkdrömmar

"Kommer du ihåg, när du flytta hemifrån.
Även om jag är rikare nu längtar jag alltid tillbaka ändå.
Du har gjort det förut, alla har vatt där och vänt,
Vissa har snackat en jävla massa skit om den men dom kommer aldrig att få mig att säga så.

Om mina punkgrytor, punkgrytor
punkgrytor med rödlök och vita beans, punkgrytor.

Under gymnasietiden, i en källare i Växjö.
När dom krossade tomaterna på extrapris va din bästa vän.
Jag har ätit bättre sen dess, när jag fick bättre betalt,
nu förtiden lite mer finess, men jag blir aldrig nånsin så smal igen.

Som när jag åt punkgryta, punkgryta
punkgryta med kross tom och typ inget mer.

Punkgryta, punkgryta
punkgryta med morot och lite ris.

Punkgryta, punkgryta
punkgryta som i Berlin med linser i.

Punkgryta, punkgryta
punkgryta med vitkål och sojagryn.

PUNKGRYTA!!!!"

Okej jag vet att texten inte klaffar perfekt på alla ställen. Med raden "även om jag är rikare nu" menar jag att jag har lite mer än 750 kronor i månaden att röra mig med. Jag har alltså inte gått och blivit tät om nån trodde det.

Lycka till med just din Punkgryta, min bestod i dag av:
Vitkål
Vita bönor som jag sköljde av såsen från.
Buljong
Kross tom
Vegetarisk färssås (LYX! I know)
Vitlök
Gul lök
Röd lök

En ganska vanlig gryta med andra ord. Nu ska jag äta den, och jag ska ha en fräsch grönsallad vid sidan av!

PUSS! Från Stajn

PS: Här är originalet!

1 kommentar:

  1. Hahaha! Underbar! Jag sjöng med all the way.
    /Kristoffer

    SvaraRadera