fredag 30 oktober 2009

Torrt bröd



Nya brödsorter får konstiga namn, vad är det frågan om? Döp gärna en limpa till Varsågod men se då fan till att det är varsågod också, alltså att den är gratis.
Eftersom det verkar råda ide´torka på bageriens namngivaravdelning kommer här en lista på namn som likt Javisst och Vasågod inte har ett dugg med ett enda sädesslag att göra.
  • Varför inte?
  • Jodå satt de!
  • Jasså?!
  • Sådär ja...
  • Nu Jävlar!
  • Ajje män!
  • Rätt åt dig.
  • Antagligen
  • Antagligen inte
  • Jösses!
  • Självfallet!
  • Orimligt
  • VAD?!
  • Det va som...
  • Kanske
  • Eventuellt
  • Just det!
  • Jovars...
/Stajn och Ann

4 kommentarer:

  1. Ha ha, jag köper "Jasså!?" Det är så jag känner mig när jag tar en macka. Igår åt jag avakado-halvor med vispad grädde och tång-rom och blomkål i ugn med lite riven hushållsost över och tänkte er.

    SvaraRadera
  2. Åh haha! Mmm vilken rätt, avocado serverad i sitt eget skal, och dessutom med ost, måste direkt laga detta!!!!!

    SvaraRadera
  3. "Nu jävlar!" skulle kunna vara ett bröd med asmycket fibrer i som får fart på magen vid förstoppning!!

    SvaraRadera
  4. Och Orimligt är brödet som är sjukt mättande men med noll fett, socker, gluten, laktos, E-ämnen osv.

    /Allemansrätten

    SvaraRadera