onsdag 28 oktober 2009

Smet i kärl

Ikväll bjuder jag mig själv på en härlig desert, nämligen klassisk chokladboll enkelt serverad som en smet direkt i glaset jag gjorde den i! Över har jag strösslat lite kokos för att få till den rätta känslan. Fräscht!


Smakar precis lika gott som det gjorde när jag och min syster gjorde den här deserten efter vi ätit skogaholmslimpa med hushållsost och avnjutit ett glas o'boy till mellanmål samtidigt som vi kollade på Love Boat (typ varje dag under några år i mitten av 90-talet).

Recept på "smet i kärl"

Häll i lite havregryn i kärlet du bestämt dig för att laga i/äta ur
Sockra efter behov
Häll i kakao och vaniljsocker
Tillsätt en skvätt kaffe. Om du inte har druckit något idag går det bra att ta gårdagens
Rör om och häll i mer kakao om färgen blev för ljus
Strössla på kokos

OBS! Glöm inte smöret!

Avnjut!

/HEMMAEMMA

1 kommentar: