onsdag 10 november 2010

Färgtema: Orange

Eftersom jag inte vet om jag passar i ljust blågrå färger utan att se blek ut så har jag idag genomfört en alternativ färganalys, för att få reda på om jag egentligen är vår eller sommar. För att reliabiliteten i testet skulle bli så hög som möjligt tog jag inte reda på vilken årstid orange hör till innan jag hackade ihop den här orangea rätten (som riktigt accentueras av lite grön komplementfärg i form av broccoli).

Rätten består alltså av:
Oranget:
Röda linser, som inte är kokta, utan de har bara fått ligga i vattenkokarekokat vatten.
Orange paprika
Morot (ärkeorange)
Ajvar

Övrigt:
Broccoli
Örtsalt
Realemon
Olivolja med oregano (köpt på rea för en tia!)

Rätten hade varit så jävla vegansk om det inte vore för fetaosten som jag strösslade på toppen.

OK. Grejen var så här va, att här jag stod och hackade moroten, så tänkte jag att det här förmodligen skulle bli första gången som jag skulle blogga om nåt som inte var gott. Men jag hade fel.
Det var skitgott med orange mat, vilket alltså måste betyda att jag är en vår.

Vad skönt för oss alla att jag har gått till botten med det här. Nu kan vi lämna den här ovissa tiden bakom oss.

(Bara som en parentes så vill jag också säga att den här kvinnan förmodligen hade varit stolt över mig och min kokkonst idag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar