torsdag 12 augusti 2010

Allemansrätten kolonialiserar

Jag vet inte om jag sagt att jag kolonialiserar en liten bit av en kolonilott, som den här trevliga kolonisten har. Jag har tänkt hela tiden att jag skulle lägga upp foto där man kunde se hur det växte. Men sen åkte jag på kollo, eller kanske först och främst var lat.

Jag har inte kunnat vara där så mycket som jag velat, vilket gjort att jag typ sätts i chocktillstånd varje gång jag åker dit, för det har växt så innihelvete mycket att jag inte kan fatta det.

I söndags skördade jag i alla fall de första tomaterna. Två styckna var mogna, och jag och Elin åt varsin. Det är så jävla högtidligt att äta grejer från lotten. Jag fick med mig lite potatis, mangold, sallad och lite örter hem, som jag lagade en fräsch och festlig lunch på. Men jag glömde såklart fota. Det får bli skärpning på det.

Nu ska jag jonna bort igen. Jag ska se till att tomaterna är ordentligt uppbundna, kolla till jordärtskockorna som tyvärr har gått av. Äta lite lunch. Mörda någon snigel förmodligen.

hej för nu!

HEMMAEMMA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar