måndag 19 juli 2010

Hälsn. fr. Kollo del 2

Halloj alla gamla saggiga hajkbananer!

Idag har jag gjort pinnbröd för första gången i mitt 27-åriga liv. Vi gjorde en skattjakt där ungarna fick leta efter ledtrådar för att till slut hitta en karta till skatten, som var recept på pinnbrö. Vi lyckades dock gömma skatterna så himla bra så att de blev riktiga skatter som får ligga kvar nedgrävda på stranden tills nästa år. Som tur var så var det en grupp som lyckades hitta sitt recept så att alla kunde få sitt pinnbröd.

Jag höftade till på min egen deg:

Mjöl, vete, det vet du.
Bakpulver, en nypa.
Salt
Vatten

Dega ihop, snurra på pinne.

Grilla.

Ät.

Ibalnd kan ungar va jävla irriterande asså. Generellt sett så gillar jag ju dem, men man är ju så jävla god så man ger bort sin egna skitfina pinne som man hämtade i brännässelsnåret till nån liten kille för att man råkade ha av hans när man skulle tälja till den lite.

Det var också två tjejer som tyckte att det var helt sjukt att jag varken har en kille eller tjej, eftersom jag är "jättesnygg och cool". Ja ba: "Javeeeeeeeeeeeeeeeeet helt SJUUUUUKT!" (Jag ville bara få det sagt, barn är ju också människor värda att citera, även om de bara är halvfärdiga både till kropp och sinne.)

Hälsn. fr. HEMMAEMMA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar